Prawa konsumenckie

Prawa konsumenckie 

 

Odstąpienie od umowy sprzedaży

 

1. Zgodnie z art. 27 Ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta konsument , który zawarł umowę na odleglość ma prawo odstąpić od dokonanej Transakcji bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów określonych w art.33,34 oraz 35 Ustawy o prawach konsumenta, składając w terminie 14 dni oświadczenie od dnia wydania rzeczy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na piśmie na adres Sprzedającego.

2. W razie odstąpienia od umowy przez Konsumenta o którym mowa w ust 1. niniejszego paragrafu umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta  konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Zwrot nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.

3. Koszty zwrotu produktów ponosi klient. Zwracany towar należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy wraz z oświadczeniem o zwrocie na adres: Mebler Piotr Ruszel, ul. Przemysłowa 3,  35-105 Rzeszów 

4. SKLEP niezwłocznie dokonuje zwrotu należności za zwrócony produkt.

W przypadku zwrotu należności lub nadpłaty – zwrot nastąpi na konto wskazane przez Klienta. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu.

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta. 

W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od SKLEPU identyfikacja rachunku bankowego, z którego nastąpiła płatność jest niemożliwa, zwrot zostanie zrealizowany przekazem pocztowy na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.

 

Reklamacja, rękojmia

 

1. Sprzedający odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w zakresie określonym ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku kodeks cywilny (Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93).Sprzedający jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) zgodnie z obowiązującymi przepisami. Reklamacje będą rozpatrywane przez Sklep Internetowy na zasadach określonych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa.

2. Klient może złożyć Reklamację. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na adres e-mail: : kontakt@e-mebler.pl lub pismem skierowanym na adres SKLEPU. Reklamacja powinna zawierać co najmniej nazwę, pod jaką Klient występuje w SKLEPIE oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.

3. Składając reklamację prosimy o podanie danych kontaktowych konsumenta, opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedającego, a także podanie numer zamówienia lub faktury.

4. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Jeżeli Klientem jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania sprzedanego Produktu, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta.

5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, od dnia wydania Produktu Klientowi. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne sprzedanego Produktu stosuje się przepisy dotyczące wady fizycznej, z tym że bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi rozpoczyna się od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.

6. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z Umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z Umową jeżeli:

a) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć, ze względu na cel w Umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

b) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

c) nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

d) została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym;

7. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa.

8. Konsument, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:

a) złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;

b) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy;

c) żądać wymiany produktu na wolny od wad;

d) żądać usunięcia wady;

9. Konsument, nie może odstąpić od Umowy jeżeli wada jest nieistotna.

10. SKLEP rozpoznaje Reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. Odpowiedź na Reklamację wysyłana jest na adres zamieszkania, korespondencyjny bądź adres e-mail wskazany przez składającego reklamację.

11. Koszty reklamacyjne : z zastrzeżeniem dwóch wyjątków zamieszczonych poniżej (dotyczących demontażu i ponownego montażu) koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia Produktu, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jeżeli wadliwy Produkt został zamontowany, Klient może żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez Sprzedawcę Klient jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy. Poniżej prezentujemy dwa wyjątki:

a) Sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę sprzedanego Produktu.

b) Jeżeli Klientem jest konsument, może on żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę sprzedanego Produktu albo może żądać od Sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny sprzedanego Produktu.

12. Klient który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sklepu Internetowego dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w Umowie Sprzedaży – do miejsca, w którym Produkt został wydany Klientowi. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

13. Jeżeli kupującym nie jest konsument, odpowiedzialność Sklepu Internetowego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.

 

Alternatywne metody rozwiązywania sporów

 

1. Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a) jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;

b) jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;

c) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;

d) złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

Raty
Nie tylko nasze sofy są wygodne... wygodne jest także finansowanie naszych produktów w ratach, dostępne w każdym salonie
transport
Meble dostarczamy własnym transportem oraz zaufanymi firmami transportowymi
Montaż
Dla naszych klientów przygotowalismy fachową obsługę montażu mebli
Dla dostawcy
Jeżeli szukasz partnera do współpracy hanldowej - odezwij się. Jesteśmy zainteresowani nową współpracą.
Nasz sklep
Poznaj nas bliżej. Zapraszamy do naszego sklepu w Rzeszowie.
  • MEBLE: KOMODY I WITRYNY, KOMODY, Witryny, SZAFKI NOCNE, SOFY I KANAPY, MEBLOŚCIANKI , MEBLE KUCHENNE, AKCESORIA i DODATKI, KREDENSY, NAROŻNIKI , NAROŻNIKI, FOTELE I PUFY, FOTELE, PUFY, WIESZAKI i PRZEDPOKOJE, WIESZAKI, PRZEDPOKOJE, MATERACE, SZAFY I REGAŁY, SZAFY, REGAŁY, ŁÓŻKA I STELAŻE, ŁÓŻKA DO SYPIALNI, STELAŻE DO ŁÓŻEK, BIURKA I KONTENERKI , BIURKA, KONTENERKI, KRZESŁA I FOTELE BIUROWE, KRZESŁA BIUROWE, FOTELE BIUROWE, KRZESŁA I HOKERY, KRZESŁA, TABORETY, HOKERY, ŁAWY, STOŁY, LUSTRA, PÓŁKI i NADSTAWKI, PÓŁKI, NADSTAWKI, SZAFKI RTV, WERSALKI, Zobacz wszystkie
  • POKÓJ DZIENNY: SZAFY, KOMODY, REGAŁY, WITRYNY, MEBLOŚCIANKI, ŁAWY, STOŁY, KRZESŁA, PÓŁKI, SOFY i KANAPY, NAROŻNIKI, FOTELE, PUFY, SZAFKI RTV, LUSTRA, Zobacz wszystkie
  • SYPIALNIA: ŁÓŻKA SYPIALNIANE, STELAŻE, MATERACE, SZAFKI NOCNE, SZAFY, KOMODY, LUSTRA, PÓŁKI, TOALETKI, PUFY, REGAŁY, ŁAWY, SZAFY PRZESUWNE, Zobacz wszystkie
  • MŁODZIEŻOWE: SZAFY, REGAŁY, KOMODY, BIURKA, PÓŁKI, ŁAWY, KRZESŁA i FOTELE BIUROWE, KRZESŁA, FOTELE BIUROWE, ŁÓŻKA, STELAŻE, MATERACE, SOFY I KANAPY, NAROŻNIKI, SZAFKI NOCNE, SZAFKI RTV, Zobacz wszystkie
  • JADALNIA: STOŁY, KRZESŁA, KOMODY, REGAŁY, WITRYNY, KREDENSY, PÓŁKI, LUSTRA, HOKERY , Zobacz wszystkie
  • KUCHNIA: KOMPLETY KUCHENNE, SZAFKI KUCHENNE, STOŁY, KRZESŁA, HOKERY, BLATY I AKCESORIA, Zobacz wszystkie
  • PRZEDPOKÓJ: PANELE i WIESZAKI, SZAFKI NA BUTY, SZAFY, REGAŁY, KOMODY, LUSTRA, PÓŁKI, ZESTAWY DO PRZEDPOKOJU , Zobacz wszystkie
  • BIURO I GABINET: BIURKA, KRZESŁA I FOTELE BIUROWE, SZAFY, REGAŁY, WITRYNY, KOMODY, PÓŁKI DO GABINETU, ŁAWY, KONTENERKI, Zobacz wszystkie
Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl